20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

Nou curs -lema

20 Febrer 2018

Educació Infantil

20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

ESPAIS CREATIUS

20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

Esports

20 Febrer 2018

Nou curs-lema

20 Febrer 2018

ESPAIS CREATIUS

20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

Nou curs-lema

20 Febrer 2018

Camp Gespa

20 Febrer 2018

ESPAIS CREATIUS

20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

Dansa

20 Febrer 2018

Infantil

20 Febrer 2018

Jornada Portes Obertes 2018

20 Febrer 2018

ESPAIS CREATIUS

20 Febrer 2018

Batxillerat

Batxillerat

Rotador2

Els iPad a primer de primària

En els darrers anys, s'ha anat introduint en l'àmbit educatiu el concepte de TAC (Tecnologies per a l'aprenentatge i coneixement), que es pot entendre com una visió de les TIC des de l'escola. Aquest concepte consisteix a oferir als alumnes l'ús de les tecnologies com a millora del procés d'ensenyament-aprenentatge i al mateix temps fomentar el treball cooperatiu, la presa de decisions i la participació dels infants.

Aquest és el segon any que els nostres alumnes de primer de primària disposen d'iPad dins l'aula; primerament, les mestres van dur a terme una formació específica de com treballar amb aquests dispositius els diferents continguts que els nostres alumnes van consolidant al llarg del curs i, seguidament, vam iniciar la gran aventura de poder experimentar, relacionar i connectar les diferents matèries treballades de manera competencial amb l'ús dels iPad.

Des d'inici de curs, hem dut a terme un gran ventall d'activitats començant per treballar la desena, fotografiant objectes de l'aula i organitzant-los en diferents formats utilitzant un conjunt d'eines que l'iPad ens proporciona; seguint amb una aplicació (app) de sudokus per a nens i nenes on en lloc de nombres apareixen dibuixos significatius i la dificultat que aquesta app presenta és progressiva i adequada a la seva edat; o comprendre un conte mitjançant activitats interactives que fan posar a prova constantment a l'alumne.

A més a més, voldríem explicar-vos una activitat sobre el reciclatge que hem dut a terme per grups de 4. L'objectiu de l'activitat era descobrir el nom i color de cada contenidor així com conèixer quins residus i deixalles s'han d'evocar a cada un d'ells.

Com ho van fer? Com bé sabeu, a cada taula, cada infant representa un rol del treball cooperatiu, doncs en cada part del procés de l'activitat estava assignat a un dels rols, de manera que tots quatre van participar activament. L'activitat consistia a descobrir la informació mitjançant la captura de codis QR i un cop feta la recerca, havien de completar per escrit la tasca encomanada.
Un cop feta l'activitat vam adonar-nos compte que els nostres alumnes havien après significativament uns conceptes que sovint els costa d'interioritzar.

En conclusió, l'ús dels iPad i del seu potencial com a agents de canvi metodològic, ens permet des de l'educació, afavorir en un aprenentatge més significatiu i en el desenvolupament del pensament creatiu dels infants de la nostra escola.


"Digues i ho oblido, ensenya'm i ho recordo, involucra'm i ho aprenc"
Benjamin Franklin

Ús de cookies.

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació. Llegir més

Acceptar

Segueix-nos a:

  

JoomShaper