El passat dissabte, 23 d’octubre, quatre estudiants de segon de Batxillerat Internacional, de La Salle Bonanova, van presentar les seves Monografies a la IV edició d’Indagare.
Indagare és una trobada d’estudiants del Batxillerat Internacional organitzat per l’ASIBI (Asociación Ibérica de Centros de Bachillerato Internacional) i l’IES Rosa Chacel.
En aquesta jornada, els alumnes que cursen el Batxillerat Internacional en diferents escoles del territori espanyol presenten els seus treballs d’investigació. Aquests poden ser els Internals o les Monografies. Els primers són petits treballs que l’alumne ha de fer de cada matèria que cursa en l’IB; el segon, la Monografia, consisteix en la realització d’un treball més ampli d’investigació individual sobre un tema vinculat a una de les àrees del programa del Diploma. L’alumne ha de plantejar un tema a partir d’una pregunta d’investigació.
La Maria, la Mireia, la Ling i la Paula van presentar les seves Monografies. La Maria i la Mireia van defensar la seva investigació relacionada amb la matèria d’Espanyol, la Paula sobre la matèria de Biologia, i la Ling sobre Sistemes Ambientals.
En primer lloc, la Maria presentà el seu treball centrat en el plantejament següent: en quina mesura van ser similars els mecanismes de persuasió en els discursos d’investidura de Felipe González i Jose María Aznar?. La Mireia, en segon lloc, investigà quina és la concepció de la literatura femenina que s’observa a través de la comparació de “ Poeta en Nueva York” de Federico García Lorca i “ Memòries de Leticia Valle” de Rosa Chacel.
En el món de les ciències, la Paula volgué fer la seva investigació en anglès, i va donar resposta a aquesta pregunta: “Are there differences in somatic mutational profiles between oncogenes and tumour suppressor genes in cancer?”.
Finalment, la Ling centrà la seva recerca en un àmbit més local i respongué la pregunta següent: com afectà la presència de la vespa velutina en el sistemes ambientals i la societat des que es va detectar la seva aparició en Sant Cugat del Vallès?
Totes quatre van fer una fantàstica exposició i van demostrar que havien treballat amb ganes, motivació i, clarament, amb un absolut perfil d’alumne IB. Des de l’escola, els transmetem la nostra més sincera felicitació i agraïment pel seu esforç i el seu enorme treball.
La Salle is an institution dedicated to education with more than 300 years of history and present around the world, in 80 countries, almost 1,000 schools and more than 90,000 educators and collaborators. As well as with one million students and more than ten million alumni.
STUDIES