Fira de la Monografia: el coneixement pren forma i veu a La Salle Bonanova 

  • 1 de setembre de 2025

Cada tardor, els passadissos de La Salle Bonanova es transformen en un espai d’exposició i diàleg, on els alumnes de Batxillerat presenten els fruits del seu treball de recerca en la ja consolidada Fira de la Monografia. Aquesta mostra és molt més que una exposició: és una celebració del pensament crític, la investigació rigorosa i la passió per aprendre. 

Els alumnes de 2n de Batxillerat —tant del batxillerat nacional com de l’IB i el Batxibac— comparteixen els seus projectes amb la comunitat educativa, exposant les seves hipòtesis, metodologies i conclusions en paradetes temàtiques decorades amb cartells dissenyats per ells mateixos. Les àrees de coneixement són diverses: des de la biologia fins a la filosofia, passant per la literatura, la història, la física o la gestió empresarial.  

La fira no només dona visibilitat als treballs, sinó que també fomenta el diàleg entre iguals, la capacitat de síntesi i la comunicació oral, competències clau per a l’etapa universitària. És un moment de reconeixement, però també d’aprenentatge compartit. 

La Fira de la Monografia és una de les accions destacades dins del programa d’orientació i acompanyament del Batxillerat, que busca preparar els alumnes per a l’accés a la universitat i per a la vida adulta amb una mirada crítica, creativa i compromesa. 

    CreaEscola Quality Certificate for Education Website