El passat dissabte, 23 d’octubre, quatre estudiants de segon de Batxillerat Internacional, de La Salle Bonanova, van presentar les seves Monografies a la IV edició d’Indagare.
Indagare és una trobada d’estudiants del Batxillerat Internacional organitzat per l’ASIBI (Asociación Ibérica de Centros de Bachillerato Internacional) i l’IES Rosa Chacel.
En aquesta jornada, els alumnes que cursen el Batxillerat Internacional en diferents escoles del territori espanyol presenten els seus treballs d’investigació. Aquests poden ser els Internals o les Monografies. Els primers són petits treballs que l’alumne ha de fer de cada matèria que cursa en l’IB; el segon, la Monografia, consisteix en la realització d’un treball més ampli d’investigació individual sobre un tema vinculat a una de les àrees del programa del Diploma. L’alumne ha de plantejar un tema a partir d’una pregunta d’investigació.
La Maria, la Mireia, la Ling i la Paula van presentar les seves Monografies. La Maria i la Mireia van defensar la seva investigació relacionada amb la matèria d’Espanyol, la Paula sobre la matèria de Biologia, i la Ling sobre Sistemes Ambientals.
En primer lloc, la Maria presentà el seu treball centrat en el plantejament següent: en quina mesura van ser similars els mecanismes de persuasió en els discursos d’investidura de Felipe González i Jose María Aznar?. La Mireia, en segon lloc, investigà quina és la concepció de la literatura femenina que s’observa a través de la comparació de “ Poeta en Nueva York” de Federico García Lorca i “ Memòries de Leticia Valle” de Rosa Chacel.
En el món de les ciències, la Paula volgué fer la seva investigació en anglès, i va donar resposta a aquesta pregunta: “Are there differences in somatic mutational profiles between oncogenes and tumour suppressor genes in cancer?”.
Finalment, la Ling centrà la seva recerca en un àmbit més local i respongué la pregunta següent: com afectà la presència de la vespa velutina en el sistemes ambientals i la societat des que es va detectar la seva aparició en Sant Cugat del Vallès?
Totes quatre van fer una fantàstica exposició i van demostrar que havien treballat amb ganes, motivació i, clarament, amb un absolut perfil d’alumne IB. Des de l’escola, els transmetem la nostra més sincera felicitació i agraïment pel seu esforç i el seu enorme treball.