LA PEDAGOGIA DE LA LLUM

LA PEDAGOGIA DE LA LLUM

  • 23 de febrer de 2021

La llum, com un element present en la naturalesa i com a element artificial, permet una gran varietat d’accions que combinen, a través del joc, la ciència, l’art i la vivència, un clima d’experimentació i creativitat.

Des del joc amb les ombres fins a l’experimentació amb els materials més sofisticats, els nens investiguen les propietats de la llum i del color, fan hipòtesis i comproven els resultats.

D’una forma lúdica i atractiva, els nens i nenes van adquirint coneixements sobre el comportament de la llum, el color, les ombres… De manera inconscient, juguen amb les característiques de la llum. Investiguen el que generarà una llanterna enfocant a un animal de joguina, allunyant o acostant el raig de la llum, projectant la seva ombra, fent-la més gran o més petita… Potenciar/desenvolupar la lliure exploració de l’infant, observar la llum i els colors (la llum, és un gran estímul sensorial per l’infant), fomentar la creativitat i imaginació (és un material que l’infant pot imaginar què és, ja que no té utilitat aparent), potenciar el sentit de la vista i augmentar la curiositat i atenció, són moments que es donen en aquest espai d’estimulació sensorial.

El fet de crear un ambient plàcid i tranquil amb la llum adequada farà que l’infant d’una manera voluntària, vulgui acostar-se a la llum.

Sense adonar-se’n, els infants s’han convertit en petits científics construint un coneixement basat en l’experiència i ple de significat.