El joc amb la llum ofereix, entre altres coses, una gran bellesa visual. Permet a l’infant descobrir com es transformen els objectes més quotidians: qualsevol element vist sobre una taula de llum o projectat amb un retroprojector, una ombra, un raig de llum, la llum d’una espelma…
L’ambient de la llum ofereix un interessant joc sensorial, una oportunitat de jugar amb la llum i el color, una activitat científica, un moment d’experimentació i expressió artística… Sense adonar-se’n, els infants es converteixen en petits científics que construeixen un coneixement basat en l’experiència i ple de significat.
La llum és atractiva es presenti com es presenti, però tenir cura de com es presenta, de quins materials s’acompanyen i de quines accions es realitzen, oferirà molta més qualitat a l’activitat.
“Hem de donar als nens i les nenes l’oportunitat de sentir abans de comprendre, d’experimentar abans de conèixer, ja que no hi ha res en la intel·ligència que no hagi passat abans pels sentits.” (Piaget, 1983)