El Servei d’Orientació Psicopedagògica és l’evolució del Laboratori de Psicologia, el qual fou pioner en introduir els avenços científics de la Psicologia en el món educatiu, quan fa més de 50 anys ho va iniciar el Germà Joaquim Morató amb professionals especialitzats i competents.
El concepte actual d’educació exigeix una activitat psicopedagògica cada vegada més individualitzada i personalitzada. Segons la legislació vigent, tot el procés educatiu, inclosa l’avaluació pedagògica, ha de contemplar el fet diferencial a l’aula, i s’ha d’ajustar a les necessitats educatives dels alumnes, valorant les seves capacitats, els seus interessos, les característiques de personalitat i la situació ambiental.
Aquest fet comporta l’acceptació de les diferències individuals a l’escola. Per tant, el coneixement de les peculiaritats de cada alumne, el determinar el seu perfil psicològic i descobrir les seves necessitats educatives, ha de servir al professorat per donar una resposta pedagògica satisfactòria; tant en els casos que presenten mancances globals o específiques, com els que mostren capacitat d’aprenentatge ràpid o altes capacitats i, fins i tot, els que se situen dins de la més estricta normalitat. També ha de servir per a orientar l’acció educativa en l’àmbit de la personalitat, a fi d’afavorir l’adaptació i el desenvolupament d’habilitats socials.
ESTUDIS
© 2021 La Salle Bonanova · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · Creaescola.com